torsdag 28 april 2011

mobiltelefon

Nu kommer jag berätta en fantastsik historia i det verkliga livet.
Klockan 05-15 är klar att åka till jobbet kollar att jag har allt med mig, så som plånbok, nycklar, snus och
mobiltelefon.
Men stopp!!!!!!!Var  är mobilen den finns inte, desperat börjar jag leta i bilen och i huset ingen mobil.
Måste åka till jobbet. Men i bilen gick jag igenom dom platser jag varit på och dom tänkte jag besöka igen
för att om någon möjligt hittat en mobiltelefon ,det vat min plan.
Nå väl, framme på jobbet, fikade med gubbarna berättade att jag lagt bort min mobil.
När vi sitter där och fikar så ringer det i min arbetskamrats mobil Det var Joel (min son)
som ringde, det visar sig att dom hade fått ett samtal från min telefon. För att inte göra den här berättelsen
för lång. Mobilen upphittades vid coop i Norrtälje Joel hade fått telefonnummret till vedebörande.
Så jag ringde och bestämde en tid  17 -45 hade jag min mobil i min hand.

Ett stort hurra för ärlighet

1 kommentar:

  1. Men far... Det kan va så att det var av ren nyfikenhet som personen vill träffas och ge tillbaka telefonen... han fick väl nys om vem som kanske ägde mobilen och ville skaka hand med snickarbyxan själv. Alternativt ville han se hur en person som har en mobil med "knappar" ser ut då touch-skärmarnas till är över oss.=)

    SvaraRadera